ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
TV Advertising کرم حلزون و حلقه مفقوده مسئولیت اجتماعی افراد دست اندرکار تولید تبلیغات
۱۳۹۲/۵/۲, ۰۵:۱۹ عصر
ارسال: #1
TV کرم حلزون و حلقه مفقوده مسئولیت اجتماعی افراد دست اندرکار تولید تبلیغات
دوستان و مخاطبان عزیزی که به اخبار مربوط به حوزه تبلیغات و بازاریابی علاقه دارند و این اخبار رو دنبال می کنن حتما از اتفاقاتی که در مورد کرم حلزون معروف (تبلیغات معروفی که برای مدت نسبتا زیادی تلویزیون رو غرق کرده بود و تقریبا همه مخاطبان رو کلافه) اطلاع دارند و توی این مدت به کرات در سایت های مختلف خبری و سایت های مربوط به اخبار بازاریابی این خبر رو خوندن و البته تحلیل های مختلف پیرامون اون رو. در این میان شاید به یه نکته توجه زیادی نشده باشه و اون صحت تبلیغاتی است که از تلویزیون به عنوان رسانه عمومی و یا هر رسانه دیگری که عنوان رسانه رو یدک می کشه و در قبال مخاطبان خودش مسئولیت داره، پخش و برای مخاطبان به نمایش گذاشته میشه.
   
سوال اینجاست که آیا صرف اعتقاد تولیدکننده به دستیابی به نتایج قابل قبول و حتی خارق العاده در اثر استفاده از یک محصول، دلیلی بر صحت کارکرد محصول و انتشار این قبیل عقایده و خوراندن اونها به مصرف کننده است؟ آیا یک تبلیغ در کنار همه عناصر انتقال پیام، انتقال مزیت محصول و کالا، استفاده از جذابیت های بصری، استفاده از تکنیک های رایج برجسته سازی و تبلیغ و … و قبل از همه اینها نباید اصولا راست و مبتنی بر صداقت باشه؟ (البته بدیهیه که سطح خاصی از تبلیغات مبتنی بر فانتزی و رویاپردازی از این اصل مستثنی است.

در واقع سوال اینجاست که آیا حداقل مسئولیت تمامی دست اندرکاران تولید تبلیغ از شرکت تولیدکننده تا واحد بازاریابی، تیم توسعه و تولید پیام بازرگانی و حتی افرادی که در تبلیغ در قالب سناریوهای داستانی و یا انتقال مستقیم پیام به مخاطب حضور دارند، اطمینان از صحت عملکرد محصول برای زیرسوال رفتن (حداقل) شخصیت کاری و حرفه ای خود آنها نیست؟ به عقیده من حتی در بین تمامی این افراد، مسئولیت افرادی که در خود تبلیغ ظاهر میشن و در مورد مزایا و کارکردهای محصول داد سخن می رانند، به مراتب از سایرین بیشتره چرا که حیثیت و آبروی کاری و حرفه ای و حتی شخصی خودشون رو به راحتی در معرض آزمون و امتحان سایرین خدشه دار می کنند.

همه این موارد در حالیه که اگر چنین اتفاقی در یک کشور اروپایی (و به تعبیر برخی دوستان، توسعه یافته) رخ می داد، شرکت سازنده و حتی تیم تحقیق باید در برابر افکار عمومی جوابگو می بودند و به این راحتی نمی شد از مسئولیت چنین اطلاع رسانی های بی پشتوانه ای شانه خالی کرد. شاید حتی پای شکایت و پرداخت غرامت هم به میان می آمد …

من بالشخصه خیلی دوست دارم بدونم اون دوستانی که توی این تبلیغات از کارکرد عالی کرم حلزون و تاثیر فوق العاده اون روی پوست خودشون تعریف و تمجید می کردن، الان کجا هستن و چطوری می تونن جواب خیل عظیم مصرف کنندگانی که این محصول رو خریداری کردن و با اطلاع رسانی های این چندروزه فهمیدن چه اتفاقی افتاده (و چه کلاهی سرشون رفته) رو بدن.

با من و سایر مخاطبان در میان بگذارید …

چقدر با عقاید بنده در مورد مسئولیت اجتماعی شرکت ها، تیم های تولید تیزر و تبلیغات و افراد حاضر در تبلیغات معتقدید؟ به نظر شما رسوایی اخیر کرم حلزون و یا هر محصول دیگری تا چه حد بر مسئولیت افراد دخیل در اطلاع رسانی این محصول اضافه می کنه؟ برای جلوگیری از وقوع چنین اتفاقاتی چه باید کرد؟
مشاهده‌ی وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
افزودن سپاس نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  نحوه شراکت در شرکت های با مسئولیت محدود sabtenobel 0 92 ۱۳۹۶/۴/۳ ۰۸:۲۶ عصر
آخرین ارسال: sabtenobel
  تصمیم گیری نهایی درباره تبلیغات رسانه ای zahra.khaleghi 0 168 ۱۳۹۶/۲/۲۹ ۰۷:۰۵ عصر
آخرین ارسال: zahra.khaleghi
  شبکه های اجتماعی و تبلیغات در آن zahra.khaleghi 0 165 ۱۳۹۶/۲/۲۹ ۰۷:۰۴ عصر
آخرین ارسال: zahra.khaleghi
  تبلیغات از طریق پیام کوتاه zahra.khaleghi 0 174 ۱۳۹۶/۲/۲۹ ۰۷:۰۲ عصر
آخرین ارسال: zahra.khaleghi
  تبلیغات در سینما چگونه است؟ zahra.khaleghi 0 180 ۱۳۹۶/۲/۲۹ ۰۷:۰۲ عصر
آخرین ارسال: zahra.khaleghi
  تبلیغات در اینترنت چگونه است؟ zahra.khaleghi 0 133 ۱۳۹۶/۲/۲۹ ۰۶:۵۹ عصر
آخرین ارسال: zahra.khaleghi
  رسانه های چاپی و تبلیغات در آن zahra.khaleghi 0 134 ۱۳۹۶/۲/۲۹ ۰۶:۵۷ عصر
آخرین ارسال: zahra.khaleghi
  تبلیغات در رادیو چگونه است؟ zahra.khaleghi 0 136 ۱۳۹۶/۲/۲۹ ۰۶:۵۶ عصر
آخرین ارسال: zahra.khaleghi
TV [TV] هواپیمایی قشم و تجربه ای نچسب در پخش تبلیغات به سبک اخبار reza-ghazi 3 3,668 ۱۳۹۲/۸/۲۳ ۰۱:۳۹ صبح
آخرین ارسال: mehran7d
TV [TV] تبلیغات همراه اول؛ «عوضش کن» … reza-ghazi 3 5,743 ۱۳۹۲/۸/۲۳ ۰۱:۳۲ صبح
آخرین ارسال: mehran7d

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
Copryight © 1396 Bazaaryabi.com | Powered by MyBB اولین تالار گفتگوی بازاریابی و تجارت ایران