ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
TV Advertising هواپیمایی قشم و تجربه ای نچسب در پخش تبلیغات به سبک اخبار
۱۳۹۲/۵/۲۳, ۱۰:۵۶ صبح (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۳۹۲/۵/۲۳، توسط reza-ghazi.)
ارسال: #1
TV هواپیمایی قشم و تجربه ای نچسب در پخش تبلیغات به سبک اخبار
دوستان و مخاطبانی که هر از چندگاهی در کنار همه دغدغه ها و مشغله هاشون نیم نگاهی هم به تلویزیون ملی دارند و البته به دلخواه و یا ناگزیر با تبلیغات تلویزیونی هم برخورد می کنند، شاید تبلیغاتی رو که اخیراً شرکت هواپیمایی قشم روی آنتن برده رو دیده باشند و نظرات خاصی هم نسبت به این آگهی داشته باشند. البته بنده این آگهی رو دیشب بطور اتفاقی دیدم که شرح و توضیحش رو در ذیل تقدیم می کنم. با درج این نکته که تبلیغات به سبک پخش اخبار موضوع جدیدی نیست ولی مواردی هم هست که باید در اجرای آگهی به این سبک لحاظ بشود و البته از توضیحاتی که خواهید خواند، به برخی از این موارد هم اشاره شده:
   
برای اطلاع دوستانی که این آگهی رو ندیدند باید اشاره کنم این تبلیغ یا شاید رپرتاژ آگهی در سبکی جدید دیشب حوالی ساعت ۱۰ پخش شد و نزدیک به ۵ تا ۷ دقیقه هم طول کشید، ۷ دقیقه تلخ برای مخاطبی مثل من که سرتاسر پخش این آگهی رو به نچ نچ گذروندم و دائم منتظر بودم ببینم آخر این تبلیغ چه اتفاقی خواهد افتاد. سبک اجرای این تبلیغ هم در قالب پخش یک اخبار نمایشی بود، با حضور دو گوینده خبر که البته ظاهر گوینده ها هم خودش جای بحث داشت.

تمام این تبلیغ در قالب ادای تند و تند کلمات و اخباری در قالب مسیرهای تحت پوشش شرکت هواپیمایی قشم (عمدتا داخلی و البته چند پرواز هم به نجف اشرف و …) به اجرا درآمد. در خصوص پس زمینه تبلیغ هم تلاش تیم برای تداعی صحنه اخبار، به کاریکاتوری از صحنه اخبار بدل شده بود و البته گوینده مرد هم با لباس رسمی (کت مشکی و پیراهن یقه دیپلمات) و با چهره ای غیر رسمی و آرایش مویی شبیه جاستین بیبِر تمام تلاش خودش رو برای نچسب تر شدن تبلیغ به رخ می کشید.

ماجرا اما وقتی وخیم تر شد که با جمله ای با مضمون ادامه خبرها، به مدت چند دقیقه به ذکر برنامه فردای خطوط هواپیمایی قشم پرداخته شد و بلاقطع، نزدیک به ۱۰ مورد از برنامه پروازها مشتمل بر اطلاعاتی نظیر مبدا، مقصد، مدت سفر، زمان پرواز و … از سوی گوینده مثل پتک به مغز مخاطب بیچاره کوبیده شد. در ادامه هم البته عنوان شد برای مسافران دائمی کارتی شامل تمام پروازهای قبلی و سابقه سفر وی با خطوط هواپیمایی قشم صادر و در هواپیما توسط مهماندار!!!!!!!!!!!!!! به وی اعطا خواهد شد.

در واقع نکته اینجاست که اصولا در دنیایی که همه شرکت های هواپیمایی در تبلیغات خودشون به مضامین دیگری مثل نمایش داخل هواپیماها و کیفیت صندلی ها، نمایش سرویس دهی به مسافران، انتقال احساس سفری ایمن و راحت و شاید به صرفه و موارد دیگری اینچنینی می پردازند، اصولا اعلام برنامه پرواز (مثلاً) فردای شرکت هواپیمایی یا نمایش تبلیغات به سبک اخبار آن هم فاقد هرگونه جذابیت بصری و نمایشی از محتوای مورد اشاره و استفاده از افرادی نچسب (مشخصا گوینده مرد) چه هدفی رو دنبال می کنه؟

شاید در پاسخ بتوان گفت بازار هدف این شرکت رو افرادی با سطح درآمد متوسط تشکیل می دهند که استقبال بالایی از سفرهای زیارتی مثل مشهد و نجف اشرف و … می کنند ولی آیا اصولا در هدف قرار دادن این مشتریان نباید ملاحظات خاصی رعایت بشود؟ مخاطب تلویزیونی (حتی مخاطبی مثل من که صرفا از سر کنجکاوی تا انتهای این آگهی رو دیدم) به چه گناهی باید این دقایق طولانی رو تحمل کنه؟ چه چیز این تبلیغ باعث خواهد شد تا مسافر در آژانس هواپیمایی از مسئول کانتر بخواد پروازش رو حتما از شرکت هواپیمایی قشم تهیه کنه؟

اصولا البته بنده این قصور رو متوجه مشاور و تیم تبلیغاتی شرکت هواپیمایی قشم می دونم و این شرکت رو قربانی اجرای تبلیغی بسیار پرهزینه و البته بی حاصل.

با من و سایر مخاطبان در میان بگذارید …

نظر شما در باره تبلیغاتی به این سبک (پخش اخبار) چیست و چه ملاحظاتی باید در اجرای آن لحاظ شود؟ نظر خود را در باره آگهی مورد نظر بفرمائید. چه انتقادات و یا توضیحاتی در رد یا پذیرش اثربخشی این آگهی به نظر شما می رسد؟ اعمال چه موارد و اصلاحاتی در این آگهی به افزایش اثربخشی آن کمک می کند؟
مشاهده‌ی وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
افزودن سپاس نقل قول این ارسال در یک پاسخ
۱۳۹۲/۵/۲۸, ۱۱:۱۳ عصر
ارسال: #2
RE: هواپیمایی قشم و تجربه ای نچسب در پخش تبلیغات به سبک اخبار
با جستجو، کانال یوتیوب هواپیمائی قشم رو پیدا کردم (اینجا) و موفق به دیدن تبلیغ اخبار گونه اونها شدم. نتونستم علتی برای دیدن کامل این تبلیغ پیدا کنم و به صورت سریع از اون بازدید کردم.     اولین چیزی که به نظرم رسید این بود که، صاحبان این تبلیغ قصد به رخ کشیدن توان مالی و ... خود را در بی برنامه ترین حالت ممکن دارند و مخاطب هدف آنها گسترده تر از مشتریان خطوط هوائی می باشد!

جالبه که این تیزر اخبار گونه از حداقل استاندارد های تبلیغات رسانه ای برخوردار نیست. سناریوی ضعیف این تبلیغ همسوئی قانع کننده ای با هیچکدام از مولفه های فرهنگی و ارزشی جامعه ما ندارد و مطمئنا هیچگونه اثر بخشی قابل قبولی در سطح بودجه صرف شده نخواهد داشت.

از مدت زمان و هنگام پخش این تیزر به نظر می رسه که هیچگونه محدودیت بودجه ای برای آنها وجود ندارد، حال چرا کیفیت و کمیت این تبلیغ به شدت پائین می باشد؟ سوالیست که معمولا در سیستم های دولتی ایران جواب کاملا روشنی دارد، ولی برای یک شرکت احتمالا خصوصی جواب آن نیاز به شناخت بیشتری از اهداف و مشاوران آنها دارد.

از نظر عناصر اصلی تبلیغات، ظاهرا استفاده از سبک تبلیغ کلاسیک که با نمایش ساده معرفی خدمات و پیام مستقیم همراه می باشد، مد نظر سازندگان این تبلیغ بوده است. اما به هیچکدام از موارد دیگر استانداردهای ساخت تبلیغات تلویزیونی برای رسانه های سراسری و پرمخاطب توجه نشده است، بطوریکه خودآگاه یا ناآگاه بیننده این تبلیغ در نهایت متوجه نخواهد شد که پیام و موضع این تصاویر دیده و شنیده شده چیست! به نظر میرسد که با این روش تبلیغ جز شنیده شدن نام یک شرکت هواپیمائی چیز دیگری عاید صاحبان تبلیغ نمی گردد. (نامگذاری نه چندان مناسب این شرکت که دارای خدمات سراسری می باشد و برداشت بینندگان آن از اولین تبلیغ تلویزیونی; با توجه به اینکه این شرکت نوپا بوده و  هنوز هیچ جایگاهی از این برند در ذهن مخاطبان هدف آن وجود ندارد; در تصاویری به صورت اخبار خود بحث جدیدی رو می طلبد.)

به نظر من شرکت های هواپیمائی با داشتن کلاس کاری بالا و عدم محدودیت بودجه، نیاز به ساخت تبلیغات به سبک باروک دارند تا شکوه، عظمت و مزایای خدمات خود را در عین به صرفه بودن استفاده از خدماتشان در ذهن مخاطبین هدف خود جاسازی نماید.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
افزودن سپاس نقل قول این ارسال در یک پاسخ
[-] کابراني که از اين پست تشکر کرده اند:
Majid Ahani, Zahra ahmadi
۱۳۹۲/۶/۲۱, ۰۷:۱۲ عصر
ارسال: #3
RE: هواپیمایی قشم و تجربه ای نچسب در پخش تبلیغات به سبک اخبار
تشکر از دعوت شما برای نظر دهی در خصوص مطلب آقای حمید رضا قاضی. ببخشید که به دلیل مشغله های فراوان الان تونستم بیام. و اما نظر من به صورت خلاصه:
1. برخی از نکات منفی این تبلیغ که دوستان اشاره کردند رو قبول دارم. از جمله:
- مدت زمان طولانی و خسته کننده تبلیغ
- برای گوینده خبر آقا بهتر بود از شخصیتی جذاب تر و پر انرژی تر استفاده شود (البته در فاز دوم تبلیغات که دیشب چهارشنبه 20 شهریور مشاهده کردم، گریم هر دو گوینده بهبود یافته بود و برای تنوع، به جای نشستن، این بار ایستاده خبر می گفتند)
- اعلام برنامه پروازی فردا به صورت طولانی
2. این تبلیغ نکات مثبتی هم داشت که دوستان به آن اشاره نکردند:
- مزیت های رقابتی این خط هواپیمایی اعلام می شد. امکان رزرو جای صندلی، اینترنت و غیره
- اعلام برنامه پروازی به صورت طولانی و خسته کننده ضعف است اما غیر مستقیم این نکته را القا می کند که هواپیمایی ما تاخیر ندارد و منظم است
- سبک های تبلیغاتی در ایران اکثرا ثابت هستند و خلاقیت کمی در آنها دیده می شود اما بعد از مدتها استفاده از سبک رپرتاژ به صورت اعلام خبر ، جذابیت داشت و مخاطب در دقایق اولیه اصلا متوجه تبلیغی بودن برنامه نمی شد
- یک نکته مهم برای فهمیدن اثر گذاری پیام این تبلیغ این است که حتی اگر در جمع های مختلف، از نکات منفی این تبلیغ صحبت می شود، یادم نرود که برند هواپیمایی قشم در میان این جمع و بسیاری دیگر از افراد دیده و شنیده شده است!
پاینده باشید
مشاهده‌ی وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
افزودن سپاس نقل قول این ارسال در یک پاسخ
۱۳۹۲/۸/۲۳, ۰۱:۳۹ صبح
ارسال: #4
RE: هواپیمایی قشم و تجربه ای نچسب در پخش تبلیغات به سبک اخبار
من با دوستان موافقم. واقعا کسی قرارنیست از این طریق از ساعات پرواز مطلع بشه. خیلی خنده دار هست که کسی بخواد با شنیدن ساعات پرواز جذب این شرکت بشه اما اگه از این دید به قضیه نگاه کنیم که این شرکت قصد داره توان خودش رو در پروازهای مکرر نشان بده کمی منطقی تره ولی در کل برای بیننده خیلی خسته کننده هست. نکته بعدی هم همون گرافیک و تصاویرخسته کننده هست شاید اگر کمی از داخل هواپیما که قطعا باید شیک و جذاب باشه و قسمت های مختلف پرواز نشون میداد کمی جالب تر می شدو مهم تر از همه اینکه اگر جدای این تبلیغات به این شرکت نگاه کنیم واقعا امکانات خوبی رو برای مشتریان در نظر گرفته که بهتر بود توی تبلیغ خیلی فراتر از چند جمله توضیح نشون داده می شد. و نکته آخر اینکه می تونست دو یا سه نوع تبلیغ مختلف آماده کنه و از تایم و هزینه ای که کرده بهتر استفاده کنه
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
افزودن سپاس نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  تصمیم گیری نهایی درباره تبلیغات رسانه ای zahra.khaleghi 0 168 ۱۳۹۶/۲/۲۹ ۰۷:۰۵ عصر
آخرین ارسال: zahra.khaleghi
  شبکه های اجتماعی و تبلیغات در آن zahra.khaleghi 0 165 ۱۳۹۶/۲/۲۹ ۰۷:۰۴ عصر
آخرین ارسال: zahra.khaleghi
  تبلیغات از طریق پیام کوتاه zahra.khaleghi 0 174 ۱۳۹۶/۲/۲۹ ۰۷:۰۲ عصر
آخرین ارسال: zahra.khaleghi
  تبلیغات در سینما چگونه است؟ zahra.khaleghi 0 180 ۱۳۹۶/۲/۲۹ ۰۷:۰۲ عصر
آخرین ارسال: zahra.khaleghi
  تبلیغات در اینترنت چگونه است؟ zahra.khaleghi 0 133 ۱۳۹۶/۲/۲۹ ۰۶:۵۹ عصر
آخرین ارسال: zahra.khaleghi
  رسانه های چاپی و تبلیغات در آن zahra.khaleghi 0 134 ۱۳۹۶/۲/۲۹ ۰۶:۵۷ عصر
آخرین ارسال: zahra.khaleghi
  تبلیغات در رادیو چگونه است؟ zahra.khaleghi 0 136 ۱۳۹۶/۲/۲۹ ۰۶:۵۶ عصر
آخرین ارسال: zahra.khaleghi
TV [TV] تبلیغات همراه اول؛ «عوضش کن» … reza-ghazi 3 5,743 ۱۳۹۲/۸/۲۳ ۰۱:۳۲ صبح
آخرین ارسال: mehran7d
TV [TV] کرم حلزون و حلقه مفقوده مسئولیت اجتماعی افراد دست اندرکار تولید تبلیغات reza-ghazi 0 1,218 ۱۳۹۲/۵/۲ ۰۵:۱۹ عصر
آخرین ارسال: reza-ghazi

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
Copryight © 1396 Bazaaryabi.com | Powered by MyBB اولین تالار گفتگوی بازاریابی و تجارت ایران